Būtība vēršas pret novēršanos
Darba īss apraksts
Šis teksts apraksta mākslas darbu Atspoguļojuma modelis, kas pēta ideju par pagriezienu pret un novēršanos kā filozofa mājokļa metaforu. Darbs iedvesmojas no Heidegera telpas interpretācijām, īpaši no viņa 1969. gada esejas Māksla un telpa, kurā aplūkots tēlnieka Eduardo Čillida interpetācija par telpu. Papildus tam tas atsaucas uz Okakura Kakuzō Tējas grāmatu (1906), tā ir ietekmējusi Heidegera Būtne un laiks (1927) struktūru kā arī ir pielietota šī darba struktūras stratēģijā.
Mākslas darbs, radies kā KASK School of Arts(Gentes Tēlotājmākslas akadēmijas, Beļģijā) Katrīnas Martas Riņķes (latviešu dizaineres un mākslinieces) maģistrantūras diplomdarbs grafiskā dizaina nodaļā, šis grafiskais komunikācijas dizaina un vizuālās mākslas sinerģijas darbs ir vizuāls veidojums, kas aicina skatītājus palūkoties caur nelielu lodziņu un ieskatīties neparastā, neskaidrā, bet sirsnīgā pasaulē, kur akmeņi ir lielāki par cilvēkiem un būtņu būtība izšķīst domās par lietu rašanos un pārveidošanos.
Darba centrā ir tumši zila kaste, kurā ir ievietota piecu minūšu filma ar akmeņu, gaismas un utopisku ainavu attēliem, skatāmiem caur 120° platleņķa durvju actiņu. Telpas vidū akmens kalpo kā pjedestāls mākslinieka limitētā tirāžā izdotai grāmatai, kas skatītājiem ļauj šķirstīt tās lappuses, vienlaikus vērojot filmu.