Komunikācijas kampaņa “Drošais ceļš”
Darba īss apraksts
Neskatoties uz mazāku satiksmes intensitāti, reģionālie un vietējas nozīmes ceļi Latvijā ir bīstamāki nekā valsts nozīmes ceļi. Uz lauku ceļiem ir mazāka policijas un elektronisko kontroles līdzekļu klātesamība, kas palielina autobraucēju visatļautību. Tāpēc 2024. gada CSDD komunikācijas kampaņa pret braukšanu reibumā, agresīvu braukšanu un cieņas trūkumu, fokusējās tieši uz šiem grūtāk kontrolējamiem ceļiem un to lietotājiem. Lai mainītu pārkāpēju attieksmi, par kampaņas vēstnešiem tika izraudzīta leģendārā kantrī mūzikas grupa “Apvedceļš”, kas īpaši aktīvi koncertē vasarās lauku reģionos. Kampaņas laikā “Apvedceļš” mainīja nosaukumu uz “Drošais ceļš” un ierakstīja 3 jaunas dziesmas ar satiksmes drošības vēstījumiem — “Pālis pie stūres nav brālis”, “Ceļš nav skrejceļš” un “Dod ceļu cieņai”. Grupas nosaukuma maiņa izraisīja milzīgu ažiotāžu, raisot interesi par kampaņas vēstījumu. Dziesmu mūzikas video kļuva par pamatu kampaņas videomateriāliem, plakātiem, mediju publikācijām un sociālo mediju ierakstiem. Kampaņās vizuālo materiālu estētika ieturēta kantrī mūzikas stilā, sākot no mūziķu apģērba un aksesuāriem līdz burtveidolam un ilustrācijām plakātos.