Ziedojumu platforma Ukrainas atbalstam «Stopify»
Darba īss apraksts
2022. gada februārī Krievija brutāli uzbruka Ukrainai. Sākumā civilizētās pasaules sabiedrība vienojās atbalstam, taču, laikam ritot, entuziasms pamazām sāka rukt – kļuva skaidrs, ka karš tik drīz nebeigsies. Tāpēc mēs, trīs draugi, kas strādā komunikācijas jomā, brīvajā laikā sākām domāt – ko varētu darīt lietas labā? Un nonācām pie ļoti vienkāršas idejas. Mūsdienās ierasts abonēt dažādus straumēšanas servisus, lai skatītos seriālus un filmas par ikmēneša summu pāris kafijas tašu vērtībā. Kā būtu, ja varētu “abonēt” ko daudz svarīgāku? Ukrainas un attiecīgi arī mūsu pašu drošību, brīvību un nākotni? Iepazīstieties – STOPIFY. Platforma, kas ļauj “straumēt” nelielu ikmēneša ziedojumu, lai palīdzētu Ukrainas armijai ātrāk izbeigt šo karu. Vizuāli tā atgādina tipisku straumēšanas servisu, taču seriālu vietā te iespējams uzzināt par Ukrainas armijai nepieciešamo ekipējumu un pieņemt lēmumu ziedot tā iegādei.
Idejas oriģinalitāte un jaunrade
Mūsdienās ierasts abonēt dažādus straumēšanas servisus, lai skatītos seriālus un filmas par ikmēneša summu pāris kafijas tašu vērtībā. Kā būtu, ja varētu “abonēt” ko daudz svarīgāku? Ukrainas un attiecīgi arī mūsu pašu drošību, brīvību un nākotni? Iepazīstieties – STOPIFY. Platforma, kas ļauj “straumēt” nelielu ikmēneša ziedojumu, lai palīdzētu Ukrainas armijai ātrāk izbeigt šo karu. Vizuāli tā atgādina tipisku straumēšanas servisu, taču seriālu vietā te iespējams uzzināt par Ukrainas armijai nepieciešamo ekipējumu un pieņemt lēmumu ziedot tā iegādei. Lai gan automātiskie ziedojumi nav nekāds jaunums, STOPIFY piedāvā paskatīties uz ziedošanu un tās komunikāciju svaigā, radošā, informējošā un iesaistošā leņķī.
Problēmas nostādne un risinājumu atbilstība darba uzdevumam
Kara sākumā civilizētās pasaules sabiedrība vienojās atbalstam, taču, laikam ritot, entuziasms pamazām sāka rukt – kļuva skaidrs, ka karš tik drīz nebeigsies. STOPIFY uzstādījums bija radīt vienkāršu veidu kā sniegt regulāru atbalstu Ukrainas bruņotajiem spēkiem. Izmantojot straumēšanas servisu metaforu un ļoti viegli saprotamu tehnisko risinājumu, STOPIFY joprojām turpina piesaistīt arvien jaunus ziedotājus, bez jebkādām reklāmas kampaņām. STOPIFY ir pierādījis, ka kopā saliekot arī mazumiņu, var izdarīt daudz. Līdz šim saziedots vairāk kā miljons eiro par kuriem regulāri uz fronti nogādātas Ukrainas bruņotajiem spēkiem nepieciešamās lietas.
Koprade, ieinteresēto pušu iesaiste un sadarbība darba procesā
Lai pārbaudītu vai šai idejai būs atbalstitāji, sākotnēji sociālajos tīklos tika ievietots tās īss apraksts ar mērķi iegūt atgriezenisko saiti no paziņu loka. Saņemot pārliecinošu atbalstu, sapratām, ka paši neesam un nebūsim labdarības nozares speciālisti, un, ka nepieciešams piesaistīt uzticamus partnerus, kas ir profesionāļi savā jomā. Par ziedojumiem mūsu valstī vislabāk zin Ziedot.lv, savukārt komunikāciju ar Ukrainas armijas pusi par tās vajadzībām spēj nodrošināt Ukrainas vēstniecība Latvijā. Uzrunājām abas organizācijas, tās ar prieku atsaucās un līdz šim brīdim kopīgi organizē sūtījumu iegādi un loģistiku. Kad bijām atraduši partnerus, tika izveidots vietnes prototips, kuru testējām ar starptautisku mērķauditoriju, lai uzzinātu, ko iespējams uzlabot. Arī pēc vietnes publicēšanas, aicinājām apmeklētājus dalīties ar ieteikumiem.
Funkcionalitāte un tehnoloģiskais risinājums
STOPIFY risinājums balstās uz trim aspektiem. Radošums – straumēšanas metafora pievērš uzmanību problēmai, iesaistoši un pārskatāmi informē par armijas vajadzībām un piedāvā risinājumu, ziedot. Ērtība – trīs vienkārši abonēšanas plāni un pāris klikšķi, lai sāktu ikmēneša ziedojumu. Drošība – tehnoloģiskais nodrošinājums, lai spētu atvairīt nelabvēļu uzbrukumus.
Estētika un citas pieredzes kvalitātes dimensijas
Lai uzsvērtu iniciatīvas mērķa nopietnību un lieki nesaraibinātu komunikāciju, projekta vizuālā valoda ir tieša un tīra. Spilgti dzelteni teksti un elementi, dokumentālas fotogrāfijas un video. Radoša atkāpe – ziedošanas mērķu izvēlne mājaslapā. To lietotājs var pētīt līdzīgi kā straumēšanas platformā pēta seriālus un to anotācijas.
Ekonomiskā nozīmība, ilgtspēja un apritīgums
STOPIFY ir pierādījis, ka kopā saliekot arī mazumiņu, var izdarīt daudz. Kopā saziedots vairāk kā miljons eiro. Uz Ukrainu nogādāti 110 droni, 10 apvidus auto, 92 ģeneratori un portatīvie akumulatori, kā arī kvadracikli, laivas, termovizori, nakts redzamības monokļi, metāla detektori un daudzas citas frontes līnijā akūti nepieciešamas lietas. Saņēmēji ir dažādas Ukrainas militārās vienības, kas cīnās frontes Austrumu un Dienvidu flangos.. Pateicoties abonēšanas principam, kas nodrošina paredzamu līdzekļu apjomu, nepieciešamo lietu sagāde notiek regulāri un to iespējams laicīgi plānot.
Sociālā nozīmība, iekļaušana, pieejamība un piekļūstamība
Serviss darbosies līdz Ukrainas uzvaras dienai. Spītējot tam, ka karš ir iegājis sarežģītā iestiguma fāzē un apkārt dzirdamas piesardzīgu bažu balsis, uzskatām ka palīdzība ukraiņiem ir pašsaprotama un neapspriežama. Tāpēc ir jānodrošina iespēja ikvienam kļūt par atbalstītāju Ukrainas aizstāvjiem, dodot sajūtu, ka dari kaut ko lietas labā, nevis esi tikai bezpalīdzīgs pasaules ziņu fona vērotājs. Arvien jauni ziedotāji piesakās STOPIFY bez jebkādām reklāmas kampaņām – šobrīd tie ir 8382 abonenti no 49 valstīm. Svarīga ir uzticamība un caurspīdība – reizi mēnesī organizējas sūtījums Ukrainas aizstāvjiem un regulāri saņemam arī foto un video materiālus no Ukrainas. Par to visu stāstām sociālajos tīklos un epastu atskaitēs abonentiem. Lai ar Stopify varētu iepazīties interesenti ārvlastīs, platforma ir tulkota 12 valodās.