Attīstošie priekšmeti bērniem ar autismu "Taktil"
Paula Lorence
Apraksts
Taktilās stimulācijas priekšmeti ir paredzēti kā attīstošs materiāls, ko izmanto terapeiti darbā ar bērniem, kurus skar autiskā spektra traucējumi. Stimulējot pirkstu darbību, paaugstinās koncentrēšanās spējas, tiek veicināta smadzeņu darbība un uzlabojas stāvoklis stresa situācijās. Ņemot vērā pieaugošo autisma izplatību pasaulē un šo cilvēku īpašo sensoro jutīgumu un vajadzības, izstrādātais materiāls var palīdzēt gan koncentrēties, gan mazināt stresa līmeni. Tas, savukārt, dod iespēju cilvēkiem ar attīstības traucējumiem veiksmīgāk integrēties mūsdienu sabiedrībā, tādējādi gan paaugstinot sabiedrības toleranci pret citādo, atšķirīgo, gan netieši veicinot vispārēju sabiedrības attīstību.
Autors: Paula Lorence. Kvalifikācijas darba vadītājs Ivars Drulle, Profesionālās izglītības kompetences centrs "Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola"
Komanda: Uģis Olte (video), Aigars Hibneris (foto)
Uzvarētāji 2019
- 1. vieta – kampaņa #esesmuintroverts
- 2. vieta un "Accenture" atzinība – mobilā lietotne “Derec”
- 3. vieta – pastāvīgā ekspozīcija “Sirdsapziņas ugunskurs”
- "Accenture" specbalva – mobilā lietotne “Asya” pārdomātām sarunām
- "Accenture" atzinība – informācijas vietne "Sieviete un darbs"
- Mobilā lietotne "Yelo"
- Prefabricēta māja “Type A”
- Fonda “Viegli” zīmola dizains
- Attīstošie priekšmeti bērniem ar autismu "Taktil"
- Solārā automašīnu uzlādes stacija
- Rakstu krājums “Tieši laikā. Dizaina stāsti par Latviju"
- “Riga TechGirls” sociālais un pakalpojuma dizains
- Digitālais rīks “Ir politiskais tinderis”
- Apģērbu kolekcija "Izvairīties no neesošā"
- Ekspozīcija “Leģenda par dzelzs bruņinieku”
- Atvērtā pirmkoda elektroauto platforma “Woodpecker”
- Scenogrāfija “Abas malas”
- Spēle “DigiSafe.lv”
- "Accenture" atzinība – mobilā lietotne “Jordānijas Banka”
Žūrijas komentārs
Sociāli iekļaujošs dizains, kas risina būtisku jautājumu.
Christopher Turner. Arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītājs, Viktorijas un Alberta muzejs, Londona