1. vieta – kampaņa #esesmuintroverts
Platforma "Latvijas literatūra"
Apraksts
Kampaņas #iamintrovert mērķis bija pārvērst šķietamu “defektu” par efektu, atklāti pasakot: “Jā, mēs esam introverti, taču tas nenozīmē, ka esam slikti rakstnieki.” Drīzāk tieši otrādi. Ar kampaņas dizaina elementu (nozīmītes, logo, t-krekli, komiksi u.tml.) palīdzību daudzi varēja identificēties un publiski paust savu piederību kopienai, kas parasti par sevi skaļi nerunā. Īpaši tādos masu pasākumos kā grāmatu tirgus. Kampaņa un tās dizains radīja asprātīgu un pašironisku Latvijas literatūras tēlu, kas britu auditorijai šķita ļoti pievilcīgs. Rezultātā par mums parādījās aptuveni 200 publikāciju Lielbritānijas medijos pagājušā gada laikā.
Autors: Platforma "Latvijas literatūra"
Komanda: Una Rozenbauma (radošā direktore, koncepcija), Anete Konste (teksti), Reinis Pētersons (ilustrācijas), Aija Baumane (dizains), Toms Harjo (foto)
Uzvarētāji 2019
- 1. vieta – kampaņa #esesmuintroverts
- 2. vieta un "Accenture" atzinība – mobilā lietotne “Derec”
- 3. vieta – pastāvīgā ekspozīcija “Sirdsapziņas ugunskurs”
- "Accenture" specbalva – mobilā lietotne “Asya” pārdomātām sarunām
- "Accenture" atzinība – informācijas vietne "Sieviete un darbs"
- Mobilā lietotne "Yelo"
- Prefabricēta māja “Type A”
- Fonda “Viegli” zīmola dizains
- Attīstošie priekšmeti bērniem ar autismu "Taktil"
- Solārā automašīnu uzlādes stacija
- Rakstu krājums “Tieši laikā. Dizaina stāsti par Latviju"
- “Riga TechGirls” sociālais un pakalpojuma dizains
- Digitālais rīks “Ir politiskais tinderis”
- Apģērbu kolekcija "Izvairīties no neesošā"
- Ekspozīcija “Leģenda par dzelzs bruņinieku”
- Atvērtā pirmkoda elektroauto platforma “Woodpecker”
- Scenogrāfija “Abas malas”
- Spēle “DigiSafe.lv”
- "Accenture" atzinība – mobilā lietotne “Jordānijas Banka”
Žūrijas komentārs
#esesmuintroverts kampaņa izmanto konceptuālu dizaina domāšanu, lai apgrieztu nacionālu stereotipu kājām gaisā un uzsvērtu tā pozitīvās iezīmes. Kampaņas pamatā ir dizains, kas vērsts uz sociālo iesaisti – tas palīdz veidot kopienas un veicina lasīšanu, piesaistot interesentu uzmanību ar dažādu stratēģisko dizaina rīku palīdzību, tostarp digitālo, grafisko, produkta dizainu, kā arī modi. Kampaņa sasniedz savus mērķus ar humoru un asprātību, kā arī uzkavējas cilvēku atmiņās. Tā parāda nācijas psihi sirsnīgi apburošā veidā ar bagātīgu satura klāstu. Mēs ceram, ka kampaņa turpinās iesākto.
Christopher Turner. Arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītājs, Viktorijas un Alberta muzejs, Londona